+Follow | Dashboard
Mizanina's Espression
Semester Break make you feel B O S A N ?;
3 Nov 2012 | 02:15 | (0 notifications)
Preety, Annoying, Whoaa, Poutee !

Hi, what's up ? Hows life? To mahasiswa and mahasiswi yang sedang bercuti semester, selamat bercuti! Yang masih sedang sibuk mentelaah ilmu selamat berstudy. Especially for SPM and STPM candidates, Good Luck and All the best! Do your best. Jangan sampai dapat B+, nanti menyesal tak sudah. LOL

Semester break? Bagi lepasan SPM 2011 inilah kali pertama mereka merasa cuti 'semester break' Yeahh, that happened to me now. From 20 October till 22 November I guess pelajar-2 Kolej saya menikmati cuti semester sebelum masuk next semester. Itu kolej saya. Kolej and U anda bagaimana ? Mungkin sama, mungkin tidak. Anyway, Happy Holiday! :)

Masa mula-2 nak dekat cuti sem, whoaaa happy gilaa tahap max :* Sebab rasa heaven gilaa and dah plan macam-2 apa nk buat. TAPI TAPI TAPI...... Bila dah 2 minggu lebih cuti, apa yang jadi tak seperti disangka :/ Why? sebab BOSAN. Because nothing to do. Everyday, buat benda yang sama je.

BOSAN. Apa maksud BOSAN? Mengikut kamus kefahaman Amiene Rev, bosan pada dasarnya membawa maksud jemu dengan satu-2 keadaan, tindak balas, sikap atau tingkah laku. Contohnya, pada hari cuti kita tidak ada apa-2 aktiviti yang boleh dibuat, dan duduk bersahaja. Oleh kerana terlalu kerap/ terlalu jemu duduk bersahaja, maka itulah yang dimaksudkan BOSAN. Okay, get some information here?

Jadi, conclusionnya, masa cuti semester ni kita kena luangkan masa terluang kita ini dengan a lot of activities yang bervariasi. Bukan hanya dengan 1 or 2 aktiviti yang sama everyday. Saya tahu, aktiviti korang masa cuti semester ni makan--> tidur--> online je setiap hari. Am I right? Ya, saya tahu itu betul sebab saya pun begitu (Y) 

Manfaatkan sebaik-baiknya cuti korang ni okay? Sebab, nanti korang tak rasa rugi ke cuti sem yang agak panjang ni korang tak manfaatkan sebaik mungkin tapi hanya makan-->tidur-->online? Rugikan? Macam-2 aktiviti sebenarnya korang boleh buat. Ikut kemampuan masing-2. Contoh aktiviti yang boleh dilakukan? Kerja part time, ambil lesenn bagi yang belum ada lesen, bersenam dan berdiet untuk menguruskan badan. Mweheheh :D At least, ada jugak manfaat yang kita dapatkan ? :)

So, take advantage of your semester break with useful and interesting things babe!
Avoid yourself from feel B O S A N :)